DHZ website
Image default
Business

Verslaafd aan je telefoon

Het is tegenwoordig niet heel gek als je een smartphone hebt. 4 van de 5 Nederlanders heeft een smartphone en een groot deel daar van zit ook de hele dag op zijn telefoon. Er is tegenwoordig zelfs een speciale term voor het verslaafd zijn aan je smartphone. Nomofobie staat voor de angst niet bereikbaar te zijn met je telefoon. Mensen die aan nomofobie lijden kijken meer dan 200 keer per dag op de telefoon om te kijken of ze al een nieuw berichtje binnen hebben. Als je nomofoob bent komen de volgende punten bekend voor voor jou:

  • Je houd je smartphone constant in je hand, ook als je er niks mee doet.
  • Je laad je telefoon constant op uit angst dat je dadelijk geen accu meer hebt.
  • Je check om de haverklap of je een nieuw berichtje of mailtje hebt.
  • Je hebt last van fantoomringtones, oftewel je voelt je telefoon in je broekzak trillen terwijl die op tafel ligt.
  • Als je wakker word dan grijp je als eerste naar je telefoon.
  • Voordat je gaat slapen kijk je nog even snel je facebookfeed door of er nog wat interessants is gebeurt, natuurlijk mag je ook nu.nl niet vergeten.
  • Je neemt je telefoon mee naar de WC en neemt ook je telefoon op tijdens het douchen.
  • Je gaat terug naar huis als je er achter komt dat je jouw telefoon bent vergeten.
  • Je wordt benauwd en angstig als je telefoon even niet binnen handbereik is en je niet weet waar hij is.
  • Je scrollt uren lang doelloos rond door allemaal schattige kattenplaatjes.

Uiteraard zijn er ook voldoende nuttige toepassingen van de telefoon en nomofobie is dan ook vooral gericht op particulier gebruik. Ben je een zakelijk gebruiker dan wil je er zo veel mogelijk zijn voor je klanten. Af en toe is dit alleen helaas niet mogelijk. Een telefoonservice is dan een goede oplossing. Stel je zit in een vergadering of je houd net je salespitch kan je er van op aan dat een medewerker van antwoordservice telefoonservice jouw klanten vriendelijk en persoonlijk te woord staat. Ze zijn getraind om jouw klanten te helpen waar nodig en eventueel een terugbel afspraak te maken.

http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl/