DHZ website
Image default
Business

Meer omzet door online marketing

Mensen vragen zich wel eens af: wat is de daadwerkelijke waarde van online marketing? Dit met name omdat online marketing een investering is, waarvan niet altijd direct resultaat is af te leiden. Toch kiezen veel bedrijven ervoor. Er zijn dan ook voldoende opties om online marketing op een voordelige én efficiënte manier in te zetten. Is het doel ‘meer omzet’, dan is online marketing in vrijwel alle gevallen een vereiste. Waarom moet je hier als bedrijf voor kiezen?

Online marketing als drijfveer naar meer omzet

Het delen van informatie, contactmomenten en transacties vindt tegenwoordig veelal online plaats. Het is dé plek waar je te vinden moet zijn. Ben je binnen jouw markt nog geen gevestigde naam, of heb je te maken met een toenemende mate van concurrentie binnen de bedrijfstak? Dan ontkom je er niet aan om te investeren in online marketing. Je wilt zichtbaar zijn voor de doelgroep, en het liefst voordat een potentiële klant bij de concurrentie terechtkomt. Marketing via internet kent enorm veel mogelijkheden voor bedrijven, met kleine én grote budgetten. Je hoeft lang niet altijd een enorm budget vrij te maken, om toch de doelgroep te bereiken.

Welke opties bestaan er om het effect van online marketing zichtbaar te maken in de omzet? Er zijn verschillende manieren om je doelgroep te bereiken, grofweg onder te brengen bij online advertising of content marketing, maar ook het optimaliseren van de eigen website is onderdeel van online marketing. De combinatie van meerdere factoren zorgt voor het gewenste resultaat. Een sterke online advertising campagne, maar een matige website of landingspagina op de eigen website? Dat levert ongetwijfeld niet meer omzet op. Sterker nog, de investering die je hebt gedaan zorgt enkel voor minder omzet. Focussen op één element heeft binnen de online marketing weinig effect.

Wél scoren met online marketing

Hoe dan wel de gewenste omzetgroei realiseren? Je raadt het al: door in te zetten op een all-inclusive strategie. De invulling van de eigen website optimaliseren kan je deels zelf, maar is die kennis er niet, dan is het verstandig een extern marketingbureau in te schakelen. Wil je investeren in content marketing? Dan kom je er vaak niet mee weg om enkel en alleen op de eigen website actief te zijn. Weet je waar jouw doelgroep te vinden is? Zorg dan dat jij hier ook te vinden bent. En tot slot online advertising. Een sterke display advertentie voor meer verkeer, zoekwoordencampagne voor extra conversies en een retargeting om bezoekers van je website te laten terugkomen. Combineer meerdere elementen en je omzet zal gegarandeerd groeien dankzij online marketing.